שעון נוכחות מומלץ

רוב בתי העסק בישראל מנהלים מעקב אחר נוכחות העובדים שלהם בעזרת אמצעים טכנולוגיים, בין האמצעים הבולטים ביותר נמצא שעון נוכחות.

אז איך בוחרים שעון נוכחות מומלץ ומתאים לעסק שלך?

התקדמות הטכנולוגיה גרמה לכך שכל חברה או עסק יכולים לבחור את הטכנולוגיה המתאימה ביותר עבורה, אך עם המגוון הרחב המוצע ללקוח הרבה פעמים מגיעה גם דילמה והתלבטויות רבות בנוגע למוצר המתאים ביותר עבורם.

אנחנו פה כדי לעשות סדר בנושא ולתת את התשובה לשאלה הנפוצה ביותר – "מהו שעון הנוכחות המתאים והמשתלם ביותר עבורי?".

עובד מעביר כרטיס בשעון נוכחות מומלץ שהותקן בחברה

ראשית, יש לבדוק מהן הצרכים שלכם, מהי הסיבה לרצון בשעון נוכחות לעסק – מה המערכת הנוכחית שלכם מספקת ומה חסר לכם בה. פה תיתקלו הרבה פעמים ברצון שלכם לצמצם את ההתעסקות שלכם בחישוב שעות העובדים בשעות החודש או בבעיות שחלק מהעובדים גורמים לכם בנוגע לשעות העבודה שלהם.

שנית, לאחר שבדקתם את הצרכים שלכם ואתם יודעים מה חסר לכם ומה אתם מחפשים חשוב לבצע בדיקה של המוצרים המוצעים ומה היתרונות של כל שעון ואיך כל סוג או דגם נותן לכם מענה ופתרון למצב הנוכחי.

אז אילו סוגי שעוני נוכחות מומלצים קיימים ופופולריים?

ישנם מגוון רחב של מוצרים בתחום הזה כפי שציינו קודם לכן, ולכן אנו נתמקד בטכנולוגיות הפופולריות והמקובלות ביותר.

  • הפופולרי ביותר הינו שעון נוכחות טביעת אצבע, מה הופך אותו לכזה פופולרי? לא סתם ברוב הטלפונים הניידים היום תוכלו להזדהות ולפתוח את המכשיר או אפילו להתחבר לאפליקציות עם טביעת אצבע, שהרי טביעת אצבע זאת דרך אימות וודאית של האדם ובפרט של העובד, כך שבעזרת טכנולוגיה זאת אתם יכולים להיות בטוחים שהעובד הגיע בעצמו לעבודה. בנוסף, השעונים מסוג זה ידועים במהירות האימות והנוחות שלהם,.
  • השעון עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הוא שעון נוכחות זיהוי פנים – בדומה לאימות טביעת אצבע גם אימות בעזרת זיהוי פנים הוא אימות וודאי של העובד, ולכן השאלה שתכריע איזה שעון יותר מתאים עבורכם תתמקד בסוג העובדים שלכם. אם העובדים שלכם עובדי כפיים כגון נגרים, מנקים וכדומה אז סביר להניח שטביעות האצבע שלהם שחוקות יותר מהממוצע ולכן עבור סוג כזה של עובדים זיהוי באמצעות זיהוי הפנים עדיף על זיהוי טביעת אצבע.
  • הסוג הוותיק יותר אך המבוקש הוא שעון קירבה, שעוני קירבה עובדים על טכנולוגיית RFID – בעזרת כרטיס עובד או צ'יפ המשויך לעובד ואתו העובד מקרב לשעון יתקבל אימות של העובד, יתרון השיטה היא בניית מערכת יחסים של אמון בין המנהל לבין העובדים שלו, אולם מצד שני מכיוון שכרטיס או צ'יפ ניתנים להעברה בין העובדים אין מדובר באימות וודאי שהעובד אכן הגיע לעבודה.

הבחירה כאמור בידיכם בהתאם לדרישות ולמערכת היחסים שלכם עם העובדים, כמו גם עם ניסיון העבר שלכם עם מוצרים דומים.

תפקידו של השעון בסופו של יום הוא כלי המשמש את העובדים באופן יומיומי ומאפשר להם לבצע דיווח נוכחות המשקף את שעות העבודה שלהם.

מטרתו של השעון עבורכם בתור האחראים הוא ניהול עובדים יעיל. מאמר בנושא ניתן לקרוא כאן.

יש לכם עוד שאלות בנושא? אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ואחד מהיועצים המנוסים שלנו ישמח לתת לכם מענה בנושא בהקדם.

/ 5.

שתף עמוד:
מאמרים נוספים
חישוב שעות עבודה

ניהול עובדים מרחוק

ניהול עובדים מרחוק הוא טרנד חדש במקום העבודה. זה התאפשר על ידי האינטרנט וטכנולוגיות תקשורת אחרות. עם הטכנולוגיות החדשות הללו, חברות הצליחו להגדיל את הפרודוקטיביות

קרא עוד »
דילוג לתוכן