שעון נוכחות לעובדים – למה צריך את זה?

השימוש הנרחב בשעון נוכחות ביומטרי בקרב ארגונים, חברות ועסקים מעלה שאלה מעניינת לגבי הקשר בין נוכחות לבין תפוקת העובדים. כולנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהתפוקה תלויה במידה רבה בשעות אותן מבלה העובד בעבודה. במילים אחרות, אי אפשר לבצע מעובד לבצע את המוטל עליו כל עוד הוא לא נמצא בעמדה או במשרד. התייחסות זו אל עובדים נחשבת מעט מיושנת, אך היא עדיין רלוונטית.
אפשר לראות כיצד שעוני נוכחות משמשים את הגופים הגדולים ביותר בעולם. בין אם מדובר על תחומי תעשייה מסורתיים כמו מפעלים, או לחילופין על חברות הייטק משוכללות, שעון נוכחות הוא חלק בלתי נפרד מהדינאמיקה בין העובד למעביד.

תמונת אווירה לבקרת שעות נוכחות העובדים

כל הסיבות להצלחה של שעון נוכחות ביומטרי ושעונים אחרים

הרבה מחקרים בוצעו בהקשר של שעון נוכחות במטרה לענות על השאלה למה צריך את זה. אלו התשובות העיקריות אשר רלוונטיות לגבי כל סוגי שעוני הנוכחות, לרבות שעון נוכחות ביומטרי שהוא המתקדם והמוצלח ביותר:

  1. שעון נוכחות משפר את התמורה לעובד – הדרך הנכונה להתייחס אל שעון נוכחות ביומטרי היא בהקשר כללי. שעון הנוכחות יעיל לא רק לטובת המעסיק, אלא גם לטובת העובד עצמו. בזכות שעון נוכחות הוא יכול לדעת האם הוא מנצל את מלוא הזכויות שלו. בעוד בעבר נאלצו העובדים לנהל רשימות פרטיות אשר לא קיבלו אף תוקף רשמי, שעון הנוכחות רלוונטי עבור שני הצדדים. העובד והמעביד כפופים לנתונים המיוצרים על ידי השעון, והעובד אף מקבל הזדמנות לעקוב אחריהם, ולבדוק את מהימנותם. זהו יתרון משמעותי אשר תורם לאחרונה גם לפופולאריות של שעון נוכחות ביומטרי.
  2. הקלה על הפיקוח – אף מקום עבודה לא יכול לפעול ללא רמה מסוימת של פיקוח. במקום לבצע פיקוח ישיר, ולגרום לירידה במוטיבציה של העובדים, שעוני נוכחות מצליחים לרכז את כל הנתונים תחת קורת גג אחת. אפשר להמיר את הנתונים הללו לחישוב כלכלי, לבצע השוואת על בסיס חודשי או יומי, להעניק בונוסים ושעות נוספות ועוד. השעונים מאפשרים למנהלים לפקח על העובדים מבלי לפגוע בזכויות שלהם.
  3. יעילות היא מילת המפתח – עסק מודרני חייב להיות יעיל על מנת להצליח לשרוד. היעילות היא אינטרס של המנהלים המעוניינים ברווחים, וגם של העובדים אשר רוצים להבטיח את פרנסתם. בעזרת שעוני נוכחות ובעיקר בזכות היתרונות של שעון נוכחות ביומטרי ניתן לשפר את היעילות עשרות מונים. מנהלים בודקים את שעות העבודה של העובדים, בוחנים אילו שעות הן היעילות ביותר, ומבצעים את ההתאמות הנדרשות.

לסיכום

צריך שעון נוכחות משיקולים של נוחות, מוטיבציה, פיקוח ותפוקה. אלו שיקולים אשר מנחים עסקים בכל התחומים ומהבחינה הזו אין הבדלים בגין גופים פרטיים, ציבוריים או בינלאומיים. שעוני נוכחות הם חלק חשוב בעולם העבודה, ואין ספק שהם ימשיכו להחזיק במעמד דומה גם בשנים הקרובות.

/ 5.

שתף עמוד:
מאמרים נוספים
חישוב שעות עבודה

ניהול עובדים מרחוק

ניהול עובדים מרחוק הוא טרנד חדש במקום העבודה. זה התאפשר על ידי האינטרנט וטכנולוגיות תקשורת אחרות. עם הטכנולוגיות החדשות הללו, חברות הצליחו להגדיל את הפרודוקטיביות

קרא עוד »
דילוג לתוכן