יתרונות שעון נוכחות

עובדים המתרגלים להחתים שעון נוכחות יכולים ליהנות מיתרונות רבים. ראשית, השעון מאפשר להם מעקב מדויק אחר שעות העבודה. העובדים רשאים לבקש גישה אל רישומי השעון, לחשב בעצמם את השכר המגיע להם, ולהגיש במידת הצורך התנגדויות. שנית, השעון מונע עימותים מול מנהלים ואחראים. עובד המגיע בזמן יכול להתחיל לעבוד ללא עיכובים ולחסוך המון עוגמת נפש.

שעון רגיל בצבע אדום

שעון נוכחות מספק נתונים מדויקים ומהימנים אודות שעות התעסוקה של העובדים. למרות אינספור חידושים טכנולוגיים ואמצעים חדשים, השעון ממשיך לשמור על מעמדו בתור פריט חובה לעסקים. כיום ניתן לבחור בין דגמים רבים של שעונים, לחבר אותם אל מחשבי בית העסק, וליהנות ממסד נתונים רחב המקנה מעקב מדויק. שעון חוסך כסף, זמן וכוח אדם, ויכול לעשות את ההבדל בין חברה מפסידה לרווחית.

כיצד כדאי לבחור את השעון המתאים עבור העסק?

כל בעל עסק יכול לבחור את השעון המתאים לו על פי צרכיו, אופי הפעילות והיקף העבודה. אלו רק חלק מהאפשרויות העומדות לרשות בעלי העסקים:

  • שעון רגיל המאפשר החתמה של יציאה וכניסה בלבד
  • שעון נוכחות שמאפשר החתמה מרובעת של שתי כניסות ושתי יציאות
  • שעון המאפשר סימון של חריגות מהשגרה כגון יציאה או כניסה מוקדמת, שעות נוספות וכדומה
  • שעון בעל החתמת איחור או יציאה מוקדמת באמצעות סימון מיוחד

שעונים אלקטרוניים מבטיחים רמת דיוק מרבית. יש להם סוללות גיבוי לזיכרון במקרה של הפסקה בזרם החשמל, הכנסת כרטיס עובד, הדפסתו והוצאתו מהשעון מתבצעים באופן אוטומטי, ויש שעונים עם מנגון עדכון סוף חודש. בפריטים אלו היתרון הוא תצוגה דיגיטלית גדולה לעומת מידות קטנות ודקורטיביות של השעון עצמו. אפשר לכוון את השעון כך שישתנה בעצמו בין שעון קיץ ושעון חורף, או לבצע הזזת טורים אוטומטית לצורך מעבר מכניסה ליציאה.

איך עובדים משתמשים בשעון ומדוע הוא חשוב עבורם?

שעון נוכחות משמש את העובדים לצורך פיקוח ובקרה אחר שעות העבודה. לא כל העובדים מצליחים לעקוב אחר השעות שלהם לאורך כל החודש. לעומת עובדים המגיעים למספר שעות מצומצם ביום או עובדים עם הסכם גלובאלי, יש לא מעט מועסקים אשר תלויים בביצועים של השעון על מנת להפיק משכורת ראויה. השעון משמש את העובדים על בסיס יומי והוא נחשב לאחד הפריטים החשובים ביותר בעסק. ללא שעון לא ניתן לבצע את המעקב אחר שעות העבודה או לדרוש השלמות שכר.

השימוש בשעון נוכחות בקרב העובדים הוא חלק בלתי נפרד מריטואל העבודה. בין אם מדובר על עבודות הייטק במגזר הפרטי, עבודות עבור המגזר הציבורי או שירות כללי בארגונים גדולים, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של השעון ומהמעמד שלו. העובדה שיש מבחר אדיר של שעוני נוכחות רק מחדדת את הצורך בהם, ואת האופן בו הם מייעלים את שוק העבודה.

תמונה של שעון נוכחות

/ 5.

שתף עמוד:
מאמרים נוספים
חישוב שעות עבודה

ניהול עובדים מרחוק

ניהול עובדים מרחוק הוא טרנד חדש במקום העבודה. זה התאפשר על ידי האינטרנט וטכנולוגיות תקשורת אחרות. עם הטכנולוגיות החדשות הללו, חברות הצליחו להגדיל את הפרודוקטיביות

קרא עוד »
דילוג לתוכן